The funeralindustry is a money machine. In de uitvaartindustrie gaat enorm veel geld om. Zo zijn bijvoorbeeld doodkisten onnodig duur. We zochten naar een manier om men aan het denken te zetten over hoe we als maatschappij tegen de dood aankijken, en daarmee een kritische blik op de torenhoge kosten van de uitvaartindustrie te werpen. Wij vinden dat het doodgewoon moet worden. Dus bedachten we, wat nou as de Ikea uitkomst met doodskist? Bij hen kan je goedkoop je eerste ledikantje aanschaffen, waarom dan ook niet je laatste?

Copyright © All rights reserved Nelleke van Lomwel

The funeralindustry is a money machine. In de uitvaartindustrie gaat enorm veel geld om. Zo zijn bijvoorbeeld doodkisten onnodig duur. We zochten naar een manier om men aan het denken te zetten over hoe we als maatschappij tegen de dood aankijken, en daarmee een kritische blik op de torenhoge kosten van de uitvaartindustrie te werpen. Wij vinden dat het doodgewoon moet worden. Dus bedachten we, wat nou as de Ikea uitkomst met doodskist? Bij hen kan je goedkoop je eerste ledikantje aanschaffen, waarom dan ook niet je laatste?
The funeralindustry is a money machine. In de uitvaartindustrie gaat enorm veel geld om. Zo zijn bijvoorbeeld doodkisten onnodig duur. We zochten naar een manier om men aan het denken te zetten over hoe we als maatschappij tegen de dood aankijken, en daarmee een kritische blik op de torenhoge kosten van de uitvaartindustrie te werpen. Wij vinden dat het doodgewoon moet worden. Dus bedachten we, wat nou as de Ikea uitkomst met doodskist? Bij hen kan je goedkoop je eerste ledikantje aanschaffen, waarom dan ook niet je laatste?